Sprawozdanie z działalności Stowarzyszenia Mieszkańców „Zielone Zacisze”
za rok 2020
1. Nazwa : Stowarzyszenie Mieszkańców „Zielone Zacisze”
2. Adres : ul. Św. Wincentego 114 kl. VII 03-291 Warszawa
3. email: biuro@zielonezacisze.org.pl www.zielonezacisze.org.pl
4. Data wpisu do KRS: 16.10.2009 r. Numer KRS : 0000339284
5. NIP: 524-270-33-11 REGON: 142206059
6. Konto Bankowe : Volkswagen Bank Polska nr 77 2130 0004 2001 0531 5163 0001
7. Władze Stowarzyszenia Mieszkańców Zielone Zacisze:
- Walne Zgromadzenie Członków Stowarzyszenia
- Zarząd Stowarzyszenia:
- członek zarządu – Urszula Maślanka
- członek zarządu – Elżbieta Sylwestrzak-Kowalska
- członek zarządu – Artur Patkowski
- Komisja Rewizyjna:
- Marcin Kołacz
- Krzysztof Kunowski
8. Celem Stowarzyszenia Mieszkańców „Zielone Zacisze” jest:
- pobudzanie inicjatywy mieszkańców dla zapewnienia wszechstronnego rozwoju społecznego, kulturalnego i gospodarczego oraz pielęgnowanie historii Osiedla „Zielone Zacisze”,
- ochrona wartości krajobrazowych, urbanistycznych oraz środowiska naturalnego obszaru Osiedla i okolic przy współdziałaniu z organami administracji samorządowej i instytucjami społecznymi oraz prywatnymi,
- wspieranie demokracji lokalnej i budowanie społeczeństwa obywatelskiego „Zielonego Zacisza”,
- podnoszenie jakości życia i poziomu bezpieczeństwa mieszkańców Osiedla
- wspomaganie rozwoju społeczności lokalnej i tworzenie wspólnoty mieszkańców dla realizacji celów inwestycyjnych, porządkowych, wychowawczo-oświatowych, krajoznawczych, ekologicznych i innych,
- pomoc rodzinom mieszkańców Osiedla w tworzeniu warunków do pełnego rozwoju intelektualnego, fizycznego i emocjonalnego ich dzieci,
- wspomaganie budowy społeczeństwa informacyjnego na terenie Osiedla,
- działania na rzecz integracji środowiskowej
9. Opis działalności prowadzonej w 2020 r.
- Ze względu na ogłoszoną przez państwo na początku marca 2020 r. pandemię Covid 19 działalność Stowarzyszenia Mieszkańców „Zielone Zacisze” w 2020 r. była ograniczona. Zarząd organizował zebrania w trybie mieszanym: zdalnie, a w miesiącach letnich (w okresie luzowania obostrzeń) na terenie działki „D”, aby zgodnie z zaleceniami ograniczyć bezpośredni kontakt członków.
- Zarząd wypracował plan pracy i plan budżetowy, wewnętrzny podział zadań, dokonał też przeglądu spraw prawno-formalnych i umów z podwykonawcami. Jednocześnie omawiał możliwości funkcjonowania placu zabaw w warunkach wprowadzonych obostrzeń sanitarnych.
- Kontynuowana była współpraca z Kancelarią Adwokacją Zimmermann Sierakowski i Partnerzy w celu uzupełnienia dokumentacji złożonej w KRS, a dotyczącej zmiany statutu Stowarzyszenia.
- Dzięki wcześniej przyjętym uchwałom dwie z trzech wspólnot nadal przekazują fundusze na dofinansowanie Stowarzyszenia w wysokości 4,- zł od lokalu miesięcznie. Zarząd Stowarzyszenia był w dobrych relacjach ze wszystkimi trzema zarządami Wspólnot. W miarę potrzeb odbywały się konferencje telefoniczne, podczas których omawiano aktualne sprawy.
- Działka „D” nadal zarządzana była przez Stowarzyszenie (71 wydzielonych części, czyli w uproszczeniu 71 właścicieli). Z uwagi na swoją wiodącą pozycję własnościową Stowarzyszenie zarządzało największą częścią, na której znajduje się plac zabaw, boisko i teren rekreacyjny, ponosząc koszty utrzymania, oświetlenia, ubezpieczenia, remontów, rozliczeń i nadzoru i obciążało tymi kosztami właścicieli/użytkowników 71 miejsc parkingowych. Rozliczenia z tego tytułu były, jak zwykle, znaczącym stałym obciążeniem dla Stowarzyszenia. Do realizacji pozostawała konsekwentna windykacja należności od osób uchylających się od płacenia lub płacących nieterminowo.
- Usługi związane z utrzymaniem czystości i pielęgnacją zieleni wykonywała firma
Strefa-mM. Współpraca układała się dobrze, jednakże wymagała stałego nadzoru i częstych ustaleń z właścicielką firmy. Ze względu na ograniczone możliwości finansowe Stowarzyszenia oraz stan pandemii niemożliwe było polepszenie jakości tych usług oraz realizowanie nowych inwestycji. Firma Strefa-eM odpowiadała standardowo za bieżące pielęgnowanie zieleni, przycinanie 2 razy w roku żywopłotów, koszenie trawy (co 2 tygodnie), sprzątanie terenu, opróżnianie koszy. Realizowane były także bieżące remonty i naprawy uszkodzonych urządzeń i elementów zabawek oraz ich zabezpieczanie zgodnie z wymogami nakładami w związku z ogłoszoną pandemią.
- Zarząd kontynuował także współpracę z biurem rachunkowym RESDOM, które zapewniało comiesięczne rozliczenia, prowadzenie księgowości, składanie zeznań podatkowych, przygotowywanie bilansów. Biuro RESDOM odpowiadało także za monitorowanie wpłat za miejsca parkingowe i przygotowywanie wezwań w przypadku zaległości. W celu bieżącego spływu wpłat od wspólnot biuro RESDOM wystawiało noty miesięczne.
- W celu zapewnienia prawidłowych rozwiązań prawnych w podejmowanych działaniach zarząd korzystał z pomocy prawnej kancelarii. W wyniku analiz prawnych i konsultacji z mieszkańcami zarząd kontynuował starania o uzyskanie przez Stowarzyszenie statusu OPP. Zapewniłoby to możliwość przejęcia na własność działki „D”, pozostającej obecnie jedynie w czasowej dzierżawie. Utrzymywanie tego stanu na dłuższą metę niesie duże zagrożenie, a status OPP zapewniłby ochronę przed obciążeniem Stowarzyszenia podatkiem od ew. darowizny działki. Jednocześnie status OPP umożliwiłby otrzymywanie darowizn, zapewniając dodatkowe środki na działania statutowe i stabilne funkcjonowanie.
- W okresie pandemii 2020 r. Zarząd zmuszony był do zawieszenia organizowania spotkań integrujących mieszkańców. W grudniu w okresie przedświątecznym wspólne wcześniej strojenie choinki zastąpiła uprzejmość firmy sprzątającej, która wykonała to za nas.
- Stowarzyszenie nadal było stroną umowy z firmą ochroniarską i ponosiło część kosztów ochrony osiedla.
- Pomimo systematycznych naprawpogarszający się stan boiska i wyposażenia placu zabaw będzie wymagał całkowitej wymiany w kolejnej kadencji 2021. Na rok 2021 zaplanowana została także konserwacja istniejących urządzeń. Z uwagi na ograniczone fundusze prace zostaną wykonane we własnym zakresie przez Zarząd Stowarzyszenia.
Sprawozdanie przedstawił Zarząd na Walnym Zgromadzeniu Stowarzyszenia Mieszkańców „Zielone Zacisze” w dniu 12.10.2021 r.
Plan pracy / Plan gospodarczy Stowarzyszenia Mieszkańców „Zielone Zacisze” na 2021
- Naprawy urządzeń na Placu Zabaw/Boiska.
- Zakup i wymiana huśtawek dla dzieci starszych.
- Wykonanie tablic z regulaminem korzystania z Placu Zabaw i Boiska.
- Bieżące naprawy i wymiana ogrodzenia.
- Analiza prawna – sprawa OPP i przejęcia własności działki oraz gromadzenia funduszy na modernizacje.
Przyjęto w dniu 12.10.2021 r.